Żłobek

Koncepcja pracy żłobka zbudowana jest w oparciu o „Standardy jakości opieki i wspierania rozwoju dzieci do lat 3. Żłobek” opracowane przez zespół specjalistów i praktyków powołany przez Fundację Rozwoju Dzieci im. J.A. Komeńskiego. Jej główne założenia brzmią:

  • Żłobek jest miejscem przyjaznym dla dziecka, zapewniającym bezpieczne, a zarazem stymulujące warunki do jego prawidłowego rozwoju.
  • Zgodnie z wiedzą psychologiczną, w najwcześniejszym okresie życia, dziecko korzystając z pozytywnych doświadczeń i bezpiecznej więzi z dorosłymi buduje fundamenty warunkujące jego dalszy rozwój.
  • Zaspokojenie potrzeb biologicznych i emocjonalnych małego dziecka zależy od sposobu zorganizowania różnych sytuacji codziennych.
  • Zapewnienie warunków sprzyjających swobodnej zabawie i dających możliwość ruchu jest warunkiem koniecznym, aby małe dziecko dobrze się rozwijało.

Rodzice są najważniejszymi osobami w życiu dziecka, dlatego ich aktywny udział w życiu żłobka jest niezbędny.

Żłobek czynny jest od 6:30 do 17:30. Czas pobytu dziecka w żłobku wynosi maksymalnie 10 godzin.

Jadłospis

Plan dnia

i

Płatności

Galeria

Nauka języka

Zajęcia z językiem angielskim, mające na celu wprowadzenie dzieci w świat języka angielskiego, odbywające się poprzez zabawę, słuchanie i śpiewanie prostych piosenek, naukę pojedynczych słówek prostych zwrotów i rymowanek.

Rytmika, zajęcia taneczne i umuzykalniające

Słuchanie różnych melodii, w różnych rytmach i stylach rozwijają etap „paplaniny muzycznej” dziecka czyli twórczej aktywności muzycznej. Każde dziecko lubi i umie śpiewać, w kolejnych etapach rozwoju bez wsparcia i pochwał zaczyna „wstydzić się” własnego głosu a jako dorosły człowiek ma blokadę przed śpiewem.

Przez zabawy i eksperymentowanie z dźwiękiem dziecko ma możliwość doświadczania muzyki i jej odkrywania, a także wyrażania i wzbogacania siebie. Opiekunka z wykształceniem muzycznym prowadzi zajęcia umuzykalniające używając instrumentów muzycznych – pianino, gitara oraz liczne instrumenty perkusyjne.

Zajęcia plastyczne

  • Dysponujemy przestronną z naturalnym oświetleniem, pracownią plastyczną, gdzie odbywać się będą warsztaty ceramiczne, kulinarne …..jednym słowem będziemy kleić, lepić, malować – tradycyjnie pędzelkami, rączkami a nawet stópkami. Dużo będziemy rysować, wyklejać, naklejać, ścierać i rozmazywać. A wszystko to bez stresu, że coś się pobrudzi (oczywiście dzieci będą miały specjalne fartuszki a rodziców uprzedzimy wcześniej i poprosimy o ubranie dzieci stosownie do planowanych zajęć). Ważne są również ćwiczenia manualne, wzmacniające małą motorykę, do których używamy masy solnej, plasteliny, ciastoliny lub gliny (ceramika).
  • Zajęcia ze zwierzętami – dogoterapia
  • Zajęcia z udziałem psów zapewniają dzieciom dużo miłych przeżyć. Dobrze przygotowane do swojej pracy czworonogi oraz doświadczeni opiekunowie gwarantują naukę bezpiecznego zachowywania się przy psach. Zajęcia te przede wszystkim ogromna przyjemność kontaktu ze zwierzętami, wobec których żadne dziecko nie pozostaje obojętne.

Zajęcia plastyczne

  • Dysponujemy przestronną z naturalnym oświetleniem, pracownią plastyczną, gdzie odbywać się będą warsztaty ceramiczne, kulinarne …..jednym słowem będziemy kleić, lepić, malować – tradycyjnie pędzelkami, rączkami a nawet stópkami. Dużo będziemy rysować, wyklejać, naklejać, ścierać i rozmazywać. A wszystko to bez stresu, że coś się pobrudzi (oczywiście dzieci będą miały specjalne fartuszki a rodziców uprzedzimy wcześniej i poprosimy o ubranie dzieci stosownie do planowanych zajęć). Ważne są również ćwiczenia manualne, wzmacniające małą motorykę, do których używamy masy solnej, plasteliny, ciastoliny lub gliny (ceramika).
  • Zajęcia ze zwierzętami – dogoterapia
  • Zajęcia z udziałem psów zapewniają dzieciom dużo miłych przeżyć. Dobrze przygotowane do swojej pracy czworonogi oraz doświadczeni opiekunowie gwarantują naukę bezpiecznego zachowywania się przy psach. Zajęcia te przede wszystkim ogromna przyjemność kontaktu ze zwierzętami, wobec których żadne dziecko nie pozostaje obojętne.

Zajęcia logopedyczne

Podczas zajęć indywidualnych lub grupowych przez zabawę i proste ćwiczenia dzieci przygotowują się do następnego etapu w ich życiu czyli mówienia. Są to proste ćwiczenia, które powtarzają z opiekunkami a dzieci bardzo je lubią, np. dmuchanie piórek, dmuchanie przez słomkę, puszczanie baniek, nauka oddychania, obserwacja jak rusza się brzuszek

Zdrowe żywienie

  • Wyżywienie pełne składa się z czterech posiłków dziennie: śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek. Dla dzieci ze specjalnymi potrzebami żywieniowymi (np. dieta bezmleczna, bezglutenowa lub z wyłączeniem alergizujących składników), istnieje możliwość zamówienia indywidualnej diety. Posiłki w określonych formach (mleko modyfikowane lub mleko matki dostarczone w przeznaczonych do tego pojemnikach) również może być przynoszone do żłobka przez rodziców.
  • Dobrze zbilansowana, pełnowartościowa dieta ma znaczący wpływ ma wzrost i rozwój małego organizmu.

Stosujemy zdrowe i racjonalne żywienie z uwzględnieniem indywidualnych zaleceń lekarskich. Jadłospis jest zatwierdzany przez Państwową Inspekcję Sanitarną, spełniający nie tylko rygorystyczne normy produkcji dań, ale również skład ustalany ze specjalistami i kontrolowany na każdym etapie produkcji. System HACCP oraz sanitarny program GHP/GMP.

Czyste powietrze

Nie filtrujemy powietrza w pomieszczeniach – oczyszczamy je w takim sam sposób jak robi to przyroda. Dzięki oczyszczaczom, wykorzystującym nanotechnologię do produkcji aktywnego powietrza, likwidowane są zagrożenia mikrobiologiczne (wirusy, bakterie) oraz zmniejszają się oznaki alergii poprzez eliminacje alergenów, roztoczy, pyłków itd.,

Dzieci, oddychając pobierają 4 razy więcej powietrza na kilogram masy ciała niż dorośli, dlatego tak ważna jest troska o jakość powietrza którym oddychają nasze pociechy. Mikroorganizmy występujące w powietrzu nie są obojętne dla zdrowia ludzi i mogą stanowić potencjalne zagrożenie zdrowotne, szczególnie dla dzieci oraz osób z obniżoną odpornością.

Zainstalowane w salach oczyszczacze pomagają na efektywnie wyeliminowanie zagrożeń środowiskowych, które spotykają dzieci przebywające w dużych zbiorowiskach oraz zapewnienie najskuteczniejszej z możliwych ochrony przed wirusami, bakteriami, roztoczami, pleśniami, grzybami oraz alergenami, będącymi problemem XXI wieku. Efektem działania oczyszczaczy jest czyste i świeże powietrze wolne od wirusów bakterii i alergenów, a co za tym idzie – zmniejszenie zachorowalności wśród dzieci i znaczne obniżenie objawów alergicznych.